Tentoonstelling geopend!

Op 5 mei was het dan zover: de tentoonstelling “Wat betekenen Mensenrechten voor jou?” werd geopend.

De opening werd opgeluisterd door een mooie speech van Mohammed Mohandis, die het belang van mensenrechten onderstreepte in deze turbulente tijden. Daarna werd de Amnesty (led) kaars met prikkeldraad ‘ontstoken’ – samen met wethouder Michiel Bunnik.

Foto Astrid den Haan

Het belang om met elkaar in gesprek te blijven werd nog eens onderstreept in de speech. Ook het werk dat de voorkeur van de jury had gekregen, was een voorbeeld van een werk dat een dialoog op gang brengt. Je kunt er vele lagen in zien en op allerlei manieren interpreteren. Een kunstwerk dat prikkelt.

De maker van dit mooie werk, “Regenboogdorp” , is Bas Domburg, die de prijs – een gedichtenbundel “Hoop” – in ontvangst mocht nemen:

Foto Astrid den Haan

Het was een mooie opening en een mooie dag: 7 groepen vertrokken op de vredeswandeling, waar op plaatsen werd gestopt waar vrede in verleden, heden en toekomst werden behandeld. De reacties waren zeer positief, ook hier ontstonden mooie gesprekken en het was mooi wandelweer! En na de wandeling wachtte een heerlijke soep op de wandelaars – een heerlijke traktatie na de wandeling.

Wij willen nogmaals alle kunstenaars, het NMC en alle mensen die dit mogelijk hebben gemaakt van harte bedanken! Kom deze mooie tentoonstelling bekijken, beslis wat JIJ het meest aansprekende werk vindt en breng je stem uit in de stembus! In mei nog te bewonderen in het Nelson Mandela Centrum, daarna in juni te zien in de Garenspinnerij.

Foto Astrid den Haan van alle aanwezige kunstenaars, de aanwezige juryleden, vrijwilligers Amnesty en Mohammed Mohandis en Michiel Bunnik.