Write for Rights 2023

Actie Write for Rights van Amnesty Gouda op zaterdag 9 en zondag 10 december 2023

Write for rights – Amnesty International

Schrijf een brief, verander een leven!

Ieder jaar rond 10 december komen we met Write for Rights in actie voor mensen die onterecht vastzitten of worden bedreigd vanwege hun werk, mening of om wie ze zijn. We sturen honderdduizenden brieven naar koningen, ministers en presidenten en vragen hun een einde te maken aan onrecht. Deze internationale actie levert elk jaar succes op. Activisten komen vrij, discriminatie stopt, daders worden berecht. Help je ook (weer) mee dit jaar?

Doe mee met de grootste briefschrijfactie van Nederland!

Het doel is om de schending van de mensenrechten wereldwijd onder de aandacht te brengen door  zo veel mogelijk handtekeningen te verzamelen voor 10 mensen die onterecht vastzitten of worden bedreigd vanwege hun werk, mening of om wie ze zijn. In de volgende link kun je zien voor welke 10 mensen er dit jaar specifiek wordt geschreven:

Op 9 en 10 december zal Amnesty groep Gouda aanwezig zijn op een aantal locaties waar je mee kunt schrijven en petities kunt tekenen.

Locaties:

Wereldwinkel

Er is op 9 december een schrijfactie van 11 tot 15 uur.

Nelson Mandela centrum

Er is op 9 december een schrijfactie van 11 tot 15 uur.

Bibliotheek Gouda

Er is op 9 december een schrijfactie van 11 tot 15 uur. In bibliotheek is dan ook de World Press Photo te bewonderen.

Filmhuis

Op 7 december is er een schrijfactie na vertoning van de film Freda (een boeiende film in het kader van Movies that Matter on tour in Gouda).

Ontmoetingskerk

Van 10 tot 12.30 zijn we in de Ontmoetingskerk; eerst is er een dienst en daarna is er mogelijkheid tot schrijven.

Er worden in december ook schrijfpakketten neergelegd in wijkcentrum van Noord en in het Huis van de Stad.

Doe mee!

Schrijf een brief, verander een leven!