Stadswandeling op 1 april in Gouda

“MENSENRECHTEN ZIJN GEEN GRAP”

Op 1 april was de Stadswandeling “MENSENRECHTEN ZIJN GEEN GRAP” van Amnesty Gouda. Tijdens de zeer geslaagde wandeling van meer dan 2 uur door de Goudse binnenstad stonden vrijheid en mensenrechten van toen tot nu centraal. Er werd stil gestaan bij de mooiste, historische plekjes van Gouda. Ook kwamen Gouda’s grote denkers van toen aan bod, Coornhert en Erasmus. Er waren 11 deelnemers waaronder de bevlogen wethouder Michel Klijmij-van der Laan. Hij vertelde veel over de stad Gouda en de mensenrechten en liet daarmee zien dat de Goudse politiek vrijheid belangrijk vindt.  Ook werden er bij de kraam handtekeningen verzameld voor een petitie om de feitelijke machthebbers in Afghanistan (Taliban) op te roepen om de mensenrechten van vrouwen en meisjes te respecteren omdat de mensenrechten op alle fronten worden aangevallen en gesprekken gevoerd over vrijheid en mensenrechten.

Tot slot werden er aan de kraam en tijdens de stadswandeling gesprekken gevoerd over actief worden voor Amnesty Gouda. Waar onrecht heerst en mensen onderdrukt worden, komt Amnesty namelijk in actie: we onderzoeken onrecht, voeren campagnes, lobbyen bij regeringen en we geven voorlichting. Wil jij ook in actie komen tegen al dat onrecht op de wereld en je inzetten voor vrijheid en mensenrechten? Neem dan contact op met Amnesty Gouda. Want wij zijn op zoek naar (nog meer) enthousiaste mensen die zich willen inzetten voor vrijheid en mensenrechten. Stuur vandaag nog een berichtje naar secretariaat@amnesty.gouda.nl met je naam en waarom je je wil inzetten voor vrijheid en mensenrechten.

De mensenrechtenwandeling is op te halen bij o.a. VVV en bibliotheken.