Geslaagde lezing Linda Polman

Woensdag 8 maart sprak onderzoeksjournaliste en schrijfster Linda Polman voor Amnesty Gouda in Het Verzetsmuseum. Met grote interesse is er geluisterd naar haar verhalen en ervaringen. We kunnen veel zeggen over de lezing van Linda Polman, maar we sluiten ons graag aan bij de rake woorden die Paulien Cornelisse over haar zei.

“Ik heb zelden zin mij in treurige onderwerpen als Sierra Leone of de doodstraf te verdiepen, maar als Linda Polman erover praat ben ik een en al oor. Ze weet er met lichtheid over te vertellen, zodat iedereen er naar wil luisteren. Dat is een uniek talent.”

– Paulien Cornelisse

Na de lezing is hebben we een interesse discussie gevoerd. Om met een van de bezoekers te spreken; “een inspirerende avond”.

Gedurende de avond zijn er ook brieven geschreven. Dit maal voor de Filipijnen, waar de president de doodstraf terug wil. Meer over deze schrijfactie vind je op de website van Amnesty Nederland.

Wil je op de hoogte blijven van de activiteiten van Amnesty Gouda? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.