‘MOGEN ZIJN WIE JE BENT!’

FILMHUIS GOUDA EN AMNESTY GOUDA PRESENTEREN: ‘MOGEN ZIJN WIE JE BENT!’ met de film Qissa in november 2014

Samen met het Filmhuis Gouda was dit najaar weer een speciale vertoning van een film die een raakvlak heeft met het mensenrechtenwerk. Dit jaar was het thema “mogen zijn wie je bent”, met de film Qissa. De film verhaalt over een Indiaas meisje dat wordt opgevoed als zoon om de eer van haar vader veilig te stellen.Trailer Qissa

Voor het begin van de film stelde kerngroeplid Jantine: “Vanuit Amnesty werken we vaak voor mensen die niet mogen zijn wie ze zijn en hun verhalen laten sterk zien hoeveel kracht ze moeten hebben om hun weg te gaan en hoe eenzaam ze daarin kunnen zijn. Steeds weer bewonder ik de mensen die de kracht hebben om te staan voor hun principes en manier van leven. Daarvoor verdienen ze alle steun. En daarmee wordt ook steeds zichtbaar hoe nodig Amnesty blijft.(..). Wereldwijd, ook vanuit Gouda. Daarom ziet u ons nu hier, is er deze filmvoorstelling en ziet u ons in de pauze in de foyer met een actie.”
De film werd vertoond op 13, 15 en 18 november. De eerste avond met live pauze-muziek, een korte lezing voorafgaand aan de film, een attentie en de mogelijkheid daadwerkelijk actie te voeren.